Sunday 16 October 2011

Pink DSLR

Gambar-gambar yang tidak berapa kiut dalam blog ini adalah hasil daripada petikan kamera handphone Nokia N82 yang sudah berusia 2 tahun lebih.Haha...tuanya hp ku. Well...I'm not a gadget person. Itu handphone yang penting boleh call, sms, mms, main MP3, Wifi and kamera. Selain daripada kamera handphone yang sudah uzur itu, saya juga menggunakan ini;

Tapi tengok sajalah hasil-hasil gambar dalam blog ini. Mungkin juga saya yang tidak pandai ambil gambar. Well, saya bukannya seorang yang berhobi menangkap gambar. Saya hanya seorang yang suka mengedit gambar. Oh...such a weird la. Mana gambar datang?!

Oleh kerana kekecewaan dengan gambar dalam blog ini, maka saya terfikir untuk mendapatkan sebuah DSLR. Yah...supaya boleh ambi gambar eyelashes yang macam barbie setelah memakai mascara Dolly Wink (Toink!). Supaya sekalian yang rabun tidak perlu lagi memakai spek semasa berkunjung ke blog ini.

Tapi masalahnya ya, saya nak DSLR warna PINK! Adakah DSLR Canon warna pink? Paling hampir pun warna merah. Haish...jadi perlukah saya tunggu sehingga Canon mengeluarkan DSLR berwarna pink seperti ini?

Gambar hiasan semata-mata. Itu adalah sebiji kek menyerupai DSLR Canon.


Pentax pink DSLR





20 comments:

IZWAN8389 said...

dslr keluaran pentax ada kaler pink..but harga hr 2 masa pc fair di 1b aq tgk rm2000++ juga wooo.....alah pakai compact camera pn kalo skill ok cantek juga gmbr 2......kalo dslr 2 kalo skill kureng sia2 jak beli...coz skg ni jd trend jak dslr 2...bukan hobi pn dorunk beli 2.....kebayakan budak2 tau guna auto....x kenal pn apa 2 ISO...color temperature mcmn mo ubah hahahha....aq pn bljr dulu dr compact jak

Dyana said...

Omen:ada sy nampak tu pentax.tp sy mo canon.mo belajar pakai dslr laini.hahaha

IZWAN8389 said...

canon bukan pink..but merah kah maroon color x silap aq....itu special edition.......alah bljr jak..bukan susah pn main dslr.....yg pntg ko tau explore jak hehehhee...

Dyana said...

eya canon tada pink lg.kaler maroon ja now. mo tgu warna pink.hahaha

IZWAN8389 said...

hahahaa.....tggu 5 or 10 year lh.....but aq refer to nikon hahahaha....

Dyana said...

hehe..aku spray sj la canon tu.mahal ba nikon kan

IZWAN8389 said...

depend juga lh...ikut pasaran semasa..

Dyana said...

ko jual la ur nikon sama sy.nnt sy spray pink kaler

IZWAN8389 said...

aiyak hahahaahaa........tggu beli nikon baru...

Misya Mialen said...

maka, dslr tu cantik klu pink.sy pun mau jg la;D

Dyana said...

Misya:hi.cute kan kalau dslr kaler pink.huhu

Wen said...

fewitt.. pinkynya! ba beli la cpt, bule kt photoshoot..hihih

Dyana said...

Wen:pentax ja yg ada pink.aku mo canon tp belum ada lg.

Avocado said...

Dyana saya pun mahu membeli konon ni tapi bukan juga saya pandai sgt guna DSLR ni...dorang bilang kalau skill nada pun tiada guna..bah kalau gini terpaksa la belajar ni..kalau nda syg jak duit beli kan..

Dyana said...

Cher:sy pun tidak pandai.kalo terbeli br mo belajar jg ni.hehe...semua org pun start dr tdk pandai kan lama2 dorg pandai jg.hehe

♛RaRa♛ said...

saya suka kek DSLR canon tuh nomeiiinyerrrr :D hihi

Lee said...

Hi Dynared, nice cameras. No matter what camera a person uses, be it a $7000 Nikon DSLR or a $15 disposable camera, it is the person behind the camera that either takes a picture...
or, creates a picture that instead of people looking at it and say, 'that's nice', and flip to the next picture, but will pause and exclaim, "wow! I love this picture"!

That is your reward....a photograph that makes someone pause to spend time to admire your creation.
Have fun, and keep a song in your heart.
Lee.

nGiau said...

good luck cari DSLR pink! :D

beaty said...

wah sa ada try tu Pentex punya..bes juga tu...he he eh ..ada sa try2 waktu PC fair ari tu d 1B

ch000tz said...

hobi ambil gambar mmg interesting.....!

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com