Wednesday 12 October 2011

Collagen Hunting

Bantulah si beauty junkie bernama Dyana dan grace mencari pil kolagen yg berkesan, selamat dan affordable. Artis-artis yang awet muda macam si Linda Onn cakap kena amalkan pengambilan kolagen untuk kekal muda dan cantik. Maklum umur sudah di atas 25. Umur sebenar dirahsiakan demi menjaga status keremajaan kami.LOL

Saya telah menjalankan sedikit penyiasatan melalui internet dan soal selidik(mana ada!). Hasil penemuan saya, trend sekarang wanita Malaysia ramai yang mengamalkan minuman kolagen seperti soy kolagen, cocoa kolagen dan ada beberapa lagi produk yang tidak dikenali. Minuman kolagen seperti ini mendapat sambutan hangat mungkin kerana ia agak murah sekitar RM50-RM60 untuk bekalan sebulan. Tetapi menurut blogger Hanis Zalikha (siapa tak kenal kan), kolagen dalam minuman ini sangat sedikit. Walaupun belum pernah mengambil apa-apa supplement kolagen tetapi saya berasa statement si gadis ini agak benar kerana jika dibandingkan dengan minuman kolagen asli (yang tiada unsur soy,coco atau perisa lain) yang berharga kurang RM200 untuk 6 botol, harga minuman kolagen berperisa ini jauh lebih murah. Buat apa murah kalau saya tidak jadi cantik macam Linda Onn. Balik-balik sebut LO.Bukan apa, dia artis yang mendakwa mengamalkan kolagen semenjak umur 20-an. Kalau Fauziah Latiff tu contoh untuk EPO, kalau Siti Nurhaliza pula contoh untuk SimplySiti.

Tetapi minuman kolagen bukan pilihanku kerana.............................saya malas nak bancuh! Saya nak kolagen yang boleh terus telan dan boleh terus cantik! Ada orang cakap minuman kolagen asli tu berbau hanyir ikan. Sudah semestinya bau hanyir kerana kolagen diperbuat daripada ikan. Jadi saya teruskan penyiasatan dan akhirnya saya terjumpa produk ini!


Gambar pinjam dari web Total Image

Si pink Total Image Collagen. Agak affordable juga. Supply untuk 40 hari RM123. Ada cop awarded item lagi. Saya ada usha juga facebook Total Image untuk tengok review customer produk ni. So far positive statement ja yang saya baca. Lagi pun dalam bentuk pil, senang telan.

 Belum beli lagi sebab masih nak siasat sampai puas hati. Erm...sebenarnya saya tak beli lagi sebab saya di Kudat. Mana ada jual Total Image sini. Kalau saya di KK, semalam lagi saya dah beli (LOL). OOOh...tidak juga, tunggu gaji baru beli. 

Anyone have better suggestion?

16 comments:

Avocado said...

Actually saya perna try ni Total Image Collagen ni. Hmm entah lah,saya pun nda tau tapi setakat ni org ingat umur saya 21thn..he-he.


Kau try lah, berbaloi juga harganya tu murah, saya stop minum itu sdh sebab saya ambil Kinohimitsu.Tu pun collagen juga.Satu lagi petua mahu awet muda, jangan kena panas. And jangan merokok and minum. Confirm2 awet muda.

Gunaqz said...

RM123 not bad juga untuk supply 40 hari kan? Saya tengah menunggu parcel dari adik saya, dia kirim Bio-health Plus collagen C+. Dia sudah try, dia blang berkesan kasi pudar bekas jerawat dia n kasi supple kulit muka n seluruh badan dia. Tu lah pasal dia kirim kasi saya try. Oh, n colleagues dia pun semua makan yang ini. Klu x silap sia, durang beli supply durang dari satu doktor di Keningau (or Tambunan, not sure).

I'm paying my sis with love (hahaha), so saya x tau harga tu collagen. Cuba ko google, mana tau ada.

Inspector Saahab said...

1st time stepping my feet here.

menarik ! keep it up with the updates :)

Unknown said...

hi dear!!..

wah.. pas sy baca ni entri.. baru sy terbuka hati mo try collagen..

bah.. sy tunggu review ko pasal ni total image collagen..

:)

Wen said...

ada kawan sa ambil kolagen jg tp lupa sda pa nama tu produk..nti sa tnya.. bgs jg ni ambil kolagen.sa ada plan jg mau ambl kolagen tp tungu dpt gaji dlu la..hahah..slain ambil kolagen utk kekal muda, berexercise pn perlu jg.. minum byk air and amalkn mkn syur dan buah dgn byk..tdk bole jg tlalu bgantung dgn produk kan..

Gaby said...

try la berrygen from tupperware.. sy x mkn lg sbb x duit n umur sy masi kpla 1 =p ..hehe.. tp sis sy ckp berkesan....agak mahal...20 pket for rm200+..

Chii said...

not interested at the moment. epo for now :)

Eudora Priscilla said...

wah! :D update2.. sy pun berminat walaupun masih muda.. haha... no harm on preparing for the future.. hehe

Grace said...

Muahahaha..:)
Ko mau ambil pink ka?
Ambil la yang kaler oren, ada extra vit C n E lagi.Tapi mahal sikit.
p/s: ko try botol kecil dulu la.around RM40+.Tia tau Sabah berapa rega dia.

Aki said...

ho ho ho.. si Aki pun mo pakai collagen.. bulih ka ni ah?? ^_^.v..

Avocado said...

Boleh bah tu Aki, bikin awet muda baru lah sentiasa segar Ha-Ha

kay masingan said...

dulu saya minum soy Collagen Nurbeutyline tapi sudah 4 bulan saya stop sebab saya ragu2 dengan kandungan produk tersebut...sekarang x minum apa2 collagen namun sedang mencari apa yang sesuai.

Dyana said...

wah..byk suggestion jg kamurang ahh.bah..thx all.

Grace:oren utl umur 40+

Aki:ambi la spy kulit gebu,putih mulus.

Cher:mcm sy interested sama tu kinohimitsu.cpat kesan.tp yg si gunaqz introduce pun ok jg.

Kay:sy pun enda percaya yg minuman soy collagen tu.itu la sy pun tgh survey2 ni.buli baca komen2 dorg di atas

Rose Flower said...

Ndak pernah pula sa cuba benda2 ni. Ehemm tapi kalo sa lah mengamal kan makan omega fish oil (EPA) dan evening primerose oil (EPO) mimang baik untuk kesihatan dan kulit disamping cukup tidur and consumed banyak water dan menjaga pengambilan perihal makanan urang bilang apa tu 'healty food' tidak perlu cost yang banyak. That's 4 me ler sekadar kongsi pendapat saja ni hehehehe.

Dyana said...

Rose: sy pun enda pernah.now sy ambi EPO sama vit c utk supplement.but since bkn telampau muda sdh mo try collagen :-)

beaty said...

lau pasal ni..erm sa outdated sikit ni..he he he...inda tau mana yang bagus ni..

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com