Tuesday 15 November 2011

Someone Like You

Mari kita berbahasa ibunda kerana saya sudah rindu menulis menggunakan bahasa pasar saya. Ops...bukankah bahasa ibunda saya adalah bahasa Rungus yang dicintai?? Saya pandai bah cakap bahasa Rungus walau tidak seterror aki-aki sama odu-odu di kampung.Hehe...rasanya saya tidak pernah menulis pasal satu topik yang semua orang suka iaitu.......CINTA. Jadi saya mau menulis sedikit kalau tidak terlebih tajuk atau tersimpang la.


Someone Like You by Adele


Saya jumpa lagu ni facebook. Berkemungkinan dipost oleh someone yang sedang mencari someone like you. Ditinggal sang kekasih dan kekasih lama sudah berbahagia bersama orang baru yang berkemungkinan lebih baik dari dirinya. Love is complicated! Jadi kita tidak payah menuding jari kepada sesiapa apabila cinta musnah. Banyak sebab musabab mengapa cinta musnah yang akhirnya kita akan cakap ayat ni;

"Tada jodoh kami jo"

Terpulanglah mau ucap ayat tu dengan muka poyo ka atau muka kunu-kunu enda frust tapi dalam hati menangis tak berlagu. Eh...ada bei orang begini especially yang lelaki. Frust tapi hepi kunun.Ego. Kalau yang perempuan tu sampai mata bengkak pegi kerja.Adakah teknik makeup kasi hilang bengkak mata? Pakai sipik hitam sajala pura-pura sakit mata.

Ok, perasaan kamu kalau ex kamu sudah jumpa pengganti kamu? Adakah kamu tiada perasaan langsung? Biarla dia,saya pun ada boyfie hensem guna myvi lagi.Ermm....betulka langsung tada perasaan?? Betulkah bila  kita cakap sudah move on kita akan lupa semuanya? Tada langsung perasaan curious dengan love life dia?

DYANA's Feeling
Saya tada sudah perasaan cinta sama si EX but I'm still stalking ahh. Why? Sebab saya saja-saja mau tau apa macam hidup dia sekarang. Saya mau tau;
*Sepa gf dia.Kiut ka dari saya? (kekeke)
*Apa sudah kereta dia pakai (oh..ketara mata $$)
*hensem lagi ka dia. Kalau sudah boroi jadi enda menyesal putus. (miahahaha)
*dia bahagia ka tida (bukan care ahh tp mau bersaing sepa yang lebih hidup bahagia)

Kamu rasa kamu mau kasi doa dia bahagia ka macam lagu si Adele?
Kalau si Dyana cakap ' Nasib masing-masing. Enda payah kasi doa apa-apa'.

Enda tau la adakah yang stalk saya. Saya rasa mungkin lelaki malas kali mau main kurik-kurik sana FB. Pun mana dapat apa-apa di FB saya tuh. Jarang kena update.Kalo mo stalk sini blog la rajin menhapdet.

Then, bila mencari pengganti si dia adakah kamu mau ciri-ciri yang sama macam si EX? Kalau EX kamu tu ada ciri-ciri yang membahagiakan memangla kan. Tapi manusia ni berbeza-beza sifatnya. Semua ada keistimewaan tersendiri. Ya..saya mencari someone like you tapi tidak pernah jumpa. Si A romantik tapi financial so so saja. Si B hensem tapi kedekut pula. Si C kaya tapi ego tinggi melangit. Haish...pening kepala. Saya tanya Tuhan napa saya tidak boleh dapat lelaki yang baik macam si EX? 

Semua enda serupa macam si EX jadi bila la saya mau ada stable relationship?? Akhirnya saya muhasabah diri. I stop from any relationship. Saya fikir mungkin saya yang bermasalah coz everytime saya yang akan tinggalkan dorang kerana tidak memenuhi kriteria seperti si EX yang kiut (mata saya la), berduit , romantik, penyayang bla bla bla.

Setelah puas berfikir, then saya start dengan someone else. SOMEONE NOT LIKE YOU! Saya tidak lagi mencari SOMEONE LIKE YOU. Semua orang ada kebaikan dan keburukan. Kita  tidak mungkin dapat orang yang sama.Saya tukar perspektif dan keinginan saya. 

Yeah...I'm in a happy relationship. I found love apabila saya terima dia dengan sifat dan keistimewaanya yang tersendiri.


9 comments:

Wen said...

Hahha.. dlu sa slu juga stalking si mr.ex! tengok pkembgan hdp dia..adakah masi bsma si wanita itu? siapa gf barunya? adakah dia suda btambah hensem? kalau lah dia tidak begini dan begitu..tapi pa bole buat, x jdoh kan!hehe.. budaya stalking tu telah dhentikan, nti mnyakitkn hati si mr.bf baru!hehe.. sa bahagia suda!

Aki said...

ha ha ha.. si Dyana juga lah.. hm,dari sibuk2 cari pengganti ex,bagus cari baru,senang.. contoh,kalau sudah lama makan pisang,pisang tia mau kita,cari pisang memang tia dapat,so try la durian.. biarpun durian tia sadap,lama2 pandai sedap juga tu.. ^_^.v..

Dyana said...

Wen:tada jodoh kamu jo!hahaha

Aki:napa ko ketawa aki.ini post jiwang ni bkn lawak.LOL. ermm...sy fhm jg ko ckp tu aki.itula yg sy buat skrg.sedap sdh tu durian sy rasa.wakakakaka

Grace said...

Lagu Someone like you ni pasal orang yang masih inda moved on after breakup. Deswai dia kunuk mau cari yang ala-ala boipren lama juga. Jadi benchmark suda si ex dia ni.

Wen said...

bgs la nak! akhirny ko tau rs durian tu sdap.. lol. sa pun rsa tdk sdp juga tu dlu, coz tu epal masi lg yg plg sdp..hahaha..

Rose Flower said...

Ko ada darah rungus kah pula adeehhhh...sia pun ni berdarah rungus ni sblah bapa sia tapi tulah jarang pulang kampung sblah bapa sebab dari kisil biasa kana bawa balik di kampung mama saja.

Dyana said...

ROse:both my parents rungus kira pure rungus ni.hehe

kay masingan said...

oh punya saya suka ini lagu..betul2 best o itu liriknya..:)

Dyana said...

siuk kan lagunya.sy suka suara adele.rilex ja dia nyanyi tapi buli rasa feeling dia.uhuks...terbatuk sy

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com